طرح کسب و کار چه ارزشی دارد؟
1397-11-28
ارسال شده توسط bpyar
برنامه مالی ، خلاصه اجرایی ، دستهبندی نشده ، ساختار سازمانی ، سرمایهگذاری ، طرح بازاریابی ، طرح عملیاتی ، محصول/خدمت ، همه ، یک صفحه ای
522 بازدید
طرح کسب و کار تشریحی مدون و جامع از کسب و کار یک بنگاه اقتصادی است. این طرح گزارشی مفصل در زمینه تولیدات یا خدمات یک شرکت، فنون تولید، بازارها و مشتریان، راهبرد بازاریابی، منابع انسانی، سازماندهی، نیازهای زیربنایی و ملزومات، نیازهای مالی و منابع و نحوه استفاده از انواع سرمایه است.
یک طرح کسب و کار چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟
زمان و فرصتی که امروز برای تهیه طرح کسب و کار سرمایه گذاری می شود در آینده چندین بار بیشتر از ارزش زمان صرف شده آید بنگاه خواهد شد، برای اینکه طرح کسب و کار تمام جوانب بنگاه را تحلیل و مورد ارزیابی قرار داده و تصویری روشن از آینده برای کارآفرین و شرکا و همکارانش ارائه میدهد.
بخشی از مزایایی که با طرح ریزی کسب و کار حاصل میشود شامل موارد زیر است:
ارزشهای طرح کسب و کار
- بیانیه روشنی از آرمان و ماموریت کسب و کار به دست می آید.
- مبنایی برای تفاهم متقابل بین مدیران یک شرکت به ویژه در مواردی که تعداد بیشتری از آنان در تهیه طرح کسب و کار دخالت دارند.
- مجموعه ای از ارزشها مشخص میشود که موجب هدایت کسب و کار در مواقع بحران میشود.
- برنامه کار مشخص میشود و می توان انرژی خود را روی نقاط قوت متمرکز کرد و شرکت را در مسیر اصلی هدایت نمود.
- میتوان از الگوسازی برای ارزیابی عملکرد بنگاه و انجام اصلاحات در بین مسیر بهره برد.
- تحلیلی روشن از صنعت به دست می آید که شامل فرصتها و تهدیدها است.
- تصویری از مشتریان بالقوه و رفتار خرید آنها به دست می آید.
- نحوه تضعیف نمودن رقبای اصلی و همچنین استراتژی های مقابله با آنها تعیین می شود.
- نقاط قوت و ضعف شرکت به درستی مشخص می شود.
- نقشه راه و جدول زمانی دستیابی به اهداف مشخص می شود.
- استراتژی های بازاریابی تشریح و مشخص می گردد.
- تحلیلی از درآمدها، هزینهها و منافع پروژه مشخص میشود.
- مدل کسب و کار تشریح می شود، یعنی بنگاه چگونه برنامهریزی میکند تا در کسب و کار خود بقا داشته باشد.
- طرحی عملی به دست می آید و انحرافات و موانع بالقوه پیش بینی می شود.
- طرح کسب و کار به عنوان کتابی راهنما عمل میکند و هویت بنگاه را برای کارکنان جدید مشخص می نماید.
- خلاصه ای از تجربیات کاری به دست می آید که می توان آن را در اختیار تامین کنندگان، مشتریان، قرض دهندگان و دیگر ذینفعان قرار داد.
- میزان، نوع و منابع مالی و زمان نیاز به این منابع مشخص می شود.
- به عنوان ابزاری برای مطلع ساختن یا ایجاد انگیزه در کارکنان در زمینه اهداف شرکت استفاده می شود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
فرمول 5w+1h در خلاصه اجرایی
فرمول 5w+1h در خلاصه اجرایی طرح کسب و کار همانطور که میدانید خلاصه اجرایی مهمترین...
نیازها و منابع اطلاعاتی برای تدوین طرح کسب و کار
برای تدوین طرح کسب و کار ( بیزینس پلن ) ما به یکسری نیازهای اطلاعاتی...
کامفار CAMFAR – نرم افزاری برای امکانسنجی طرح
در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزار کامفار بپردازیم. در دنیای امروز شروع...
طرح کسب و کار یک صفحه ای چیست و چگونه تهیه می شود؟
معمولاً طرح کسب و کار یک صفحه ای "One page Business Plan" برای توضیح اجمالی...
تفاوت طرح کسب و کار با طرح توجیهی، مطالعات فرصت و طرح بازاریابی
طرح کسب و کار ابزاری است که در آن، کسب و کار و ایده مورد...
بوم ناب (مدل کسب و کار) به سبک اش موریا
در این نوشته قصد داریم با سرعت و بدون مقدمه به معرفی اجزای بوم ناب...
دیدگاهتان را بنویسید